Prodaja Citroëna u posljednje dvije godine oporavila se u Europi uvođenjem SUV-ova C3 Aircross i C5 Aircross, dok se marka prebacila na SUV-ove i crossovere
Citroën će dodati potpuno električnu verziju nasljednika
C4 Cactus kada se kompaktni
hatchback obnovi sljedeće godine, rekla je izvršna direktorica Citroëna
Linda Jackson. Varijanta C4 Cactusa s pogonom na bateriju bit će prvi Citroënov EV (Electric vehicle ili električno vozilo) na masovnom tržištu.
Od sljedeće godine svaki novi Citroën imat će plug-in hibridne ili potpuno EV verzije, ovisno o platformi, kao i benzinskoj verziji, rekla je Jackson. Također će postojati i dizelske verzije sve dok postoji dovoljna potražnja za dizelima, rekla je.
’Do 2025. godine 100 posto našeg asortimana imat će elektrificirane verzije’, rekla je Jackson u intervjuu Automotive News Europe. Nasljednik C4 Cactusa bit će ’vrlo važno lansiranje za nas’, rekla je Jackson.
Citroënovi planovi za elektrifikaciju njihovih modela započeti će s plug-in hibridnom verzijom kompaktnog SUV-a C5 Aircross koji će u prodaju stići sljedeće godine.
Iduća generacija C4 Cactusa, koristiti će proširenu verziju njihove CMP platforme, koja može na sebi smjestiti motore s unutarnjim izgaranjem i električne pogonske sklopove. Ova platforma koristi se i za male hatchbakove PSA Grupe; Peugeot 208 i Opel Corsu, mali SUV DS 3 Crossback, kao i nadolazeći mali SUV Peugeot 2008.
PSA već prodaje baterijsko-električne verzije modela Peugeot 208, Corse i DS 3 Crossback, zajedno s izvedbama s konvencionalnim motorima. Jackson nije rekla kada će biti predstavljen nasljednik C4 Cactusa, kao niti kada će krenuti njegova proizvodnja.
Citroën očekuje da će električna verzija automobila biti uspješnija od potpuno električnog modela miniautomobila C-Zero, verzije Mitsubishi i-MiEV-a. Prodaja C-Zero u Europi rezultirala je sa samo 929 primjeraka u prvih 10 mjeseci ove godine, prema tvrtci za istraživanje tržišta JATO Dynamics.
S prethodnog fokusiranja na minivanove, nakon što se potražnja na tržištu prebacila na vozila s visokim položajem za sjedenje. Europska prodaja marke povećala se za 6,4 posto, na 546.036 primjeraka u prvih 10 mjeseci, pokazuju podaci JATO.
Međutim, potražnja za trenutnom generacijom C4 Cactusa opada. Njegova prodaja u Europi smanjena je za 8 posto, na 45.966 komada u Europi tijekom listopada. Najbolja godina prodaje modela bila je 2015. kada je prodano 79.000 primjeraka.
C4 Cactus je izvorno bio mali crossover-inspirirani automobil kada je lansiran 2014. godine, ali je reorganiziran kao kompaktni hatchback, nakon osvježenja 2017. godine, kada je Citroën počeo napuštati konvencionalno oblikovani C4 kompaktni hatchback. Kompakt C4 se prodao u 202 primjeraka u prvih 10 mjeseci.
Citroen nije rekao hoće li nasljednik C4 Cactusa zadržati Cactus kao dio svog imena ili će ga jednostavno nazvati C4.
C4 Cactus je prvi Citroën koji je koristio novi stil dizajna, uključujući prepoznatljive plastične obloge na karoseriji koju marka naziva Airbumps. Obloga štiti tijelo od manjih kontakata u zagušenim gradovima i parkiralištima. Sada se koristi u mnogo manjem obliku na osvježenom C4 Cactusu lansiranom 2017. godine i na novim modelima C3, C3 Aircross i C5 Aircross.
Trenutni C4 Cactus temelji se na PF1 platformi grupa PSA, kao i trenutni mali hatchback C3. PSA ima dvije glavne nove platforme: CMP za male automobile i EMP2 za vozila srednje veličine. Platforme se preklapaju u kompaktnom segmentu.
Jackson je rekla da će se limuzina srednje veličine koja će zamijeniti sada obustavljeni model C5 pojaviti u nekom trenutku nakon zamjene C4 Cactusa. Automobil će kao svoju inspiraciju uzeti koncept CXperience prikazan 2016. godine, rekla je Jackson.
Izvor: tportal.hr