- 19.03.2023
Inovativni koncept ICAS1 omogućuje visoku razinu povezanosti vozila, a zahvaljujući razdvajanju hardvera i softvera, poslužitelj može integrirati i ažurirati Volkswagen aplikacije i softver treće strane
Da su danas moderni automobili premereženi hardverskim i softverskim računalnim rješenjima bez kojih bi njihovo normalno funkcioniranje bilo nemoguće svakim nam je danom sve jasnije. Naravno, kod električnih automobila sve je to još daleko složenije. Elektroničke arhitekture u novim modelima vozila mijenjaju se: od troznamenkastog broja decentraliziranih upravljačkih jedinica, od kojih neke imaju vlastitu ’inteligenciju’, do upotrebe središnjih računala.
Njemačka tehnološka tvrtka Continental iz Hanovera, nama možda najpoznatija po proizvodnji guma za gotovo sve vrste vozila, pokreće prijelaz na električnu mobilnost i isporučuje bitne komponente za Volkswagnov novi električni model ID.3. Svojim računalima visokih performansi Continental revolucionira elektroničku arhitekturu vozila. Takozvani In-Car Application Server 1 (ICAS1) služi kao inteligentno sučelje za internet. Također čini središnju komponentu za sva vozila temeljena na modularnom sustavu električnog pogona, uključujući kineske inačice. Uz ID.3, koristit će se i u drugim vozilima serije ID poput VW ID.4. Nadalje, osim ove tehnologije, Continental opskrbljuje bubanj kočnicom integriranom elektromehaničkom funkcijom parkirne kočnice.
Bubanj kočnice u VW ID.3? Sigurno se šalite! Ne, to nije šala, a evo i zašto je ovo rješenje bolje kod električnih automobila od uobičajeno uzevši efikasnijih disk kočnica kod današnjih modernih automobila. Bubanj kočnica, ugrađena u ID.3, pruža brojne pogodnosti, posebno na području električnih vozila, na primjer duži servisni interval do 150.000 kilometara. Zbog zatvorenog i zapečaćenog sustava, kočnice u novom VW ID.3 izrazito su manje podložne koroziji. No, svakako treba reći da su kod ID.3 prednje kočnice s diskom, a straga električna bubanj kočnica s elektromehaničkom funkcijom parkirne kočnice, koja se temelji na principu Simplex (EPB-Si). Posebno je robusna i zahtjeva malo održavanja, što udovoljava sve većim životnim zahtjevima električnih vozila. Uz to, električna parkirna kočnica pruža proizvođačima vozila veću slobodu i više mogućnosti u dizajnu unutrašnjosti vozila, kao i ugradnji sustava pomoći u vozilu. Štoviše, kočioni sustav je prilagodljiv i s tim je pogodan za mini i male automobile kao i za veća vozila, teška do 3,5 tone.
Osim toga, Continental je posebno razvio ljetne, cjelogodišnje i zimske gume EcoContact 6, WinterContact TS 850 P i AllSeasonContact, koje smanjuju trošenje i potrošnju energije i tako doprinose najširem mogućem rasponu ID.3. Štoviše, sofisticirano upravljanje termalnim sustavom Continentala osigurava optimalan domet i povećava trajnost baterija u ID.3.
Izvor: tportal.hr