Japanska tvrtka Eco Marine Power objavila je kako sljedeće godine namjerava testirati svoje patentirane, krute solarne panele u obliku jedra žEnergySailsś, koji bi istovremeno koristili energiju Sunca i energiju vjetra.
Korištenje obnovljivih izvora energije na brodovimaU 2019. godini planira se testiranje prvih brodskih, energetski učinkovitih, krutih solarnih panela u obliku jedra pod imenom
žEnergy Sailsś, koji će istovremeno koristiti energiju Sunca i energiju vjetra.
Ta specijalno dizajnirana žjedraś razvila je japanska tvrtka Eco Marine Powe (EMP), kao dio većeg projekta poznatog pod nazivom
žAquarius Marine Renewable Energyś.
EMP u suradnji s drugim strateškim partnerima i japanskom brodarskom tvrtkom
Hisafuku Kisen K.K. nastoji proširiti primjenu navedene tehnologije među brodovima koji su specijalizirani za prijevoz tereta u rasutom stanju.
Prema EMP-u, ovaj patent predstavlja žnapredni integrirani sustav krutih jedara, solarnih modula, modula za pohranu energije i brodskih računala koja će kontroliranjem položaja solarnih panela na najbolji mogući način nastojati iskoristiti solarnu i vjetroenergiju, ovisno o vremenskim uvjetima u datom trenutku.ś
žEnergySailsś će se izrađivati od ugljičnih vlakana ili nehrđajućeg čelika, a brodovima će biti omogućeno sakupljanje i pohranjivanje energije i dok nisu u plovidbi. U slučaju loših vremenskih uvjeta, žjedraś će se automatski zatvoriti.
Energetski učinkovita plovidbaEMP trenutno provodi testove izvedivosti na više brodova iz flote Hisafuku Kisen brodova kojima nastoji procijeniti koliko propulzija žEnergySailsś sustav može osigurati brodovima, kao i koliko se solarne energije može dnevno dobiti na svakoj pojedinačnoj brodskoj ruti.
Nakon završetka ispitivanja, jedan će brod iz flote biti izabran za testnu plovidbu koja će trajati od 12 do 18 mjeseci. Odabrani brod bit će opremljen s nizom solarnih panela na palubi i hardverom koji će nadzirati i upravljati svim dijelovima žEnergySailsś sustava.
Iz EMP-a tvrde kako primjena ovog projekta može smanjiti potrošnju goriva i emisije ugljikovog dioksida, a plovila opremljena ovog tehnologijom postat će dio autonomnih brodova koji korištenjem čiste energije dokazuju da su svjesni klimatskih promjena i posljedica koje one donose, a u pomorskom svijetu su poznati kao
žTesla of the Canalsś.
Još uvijek nije poznato koju vrstu tereta će brodovi opremljeni s žEnergy Sailsś prevoziti. Zanimljiv je podatak kako je u prosincu 2017. godine Kina pokrenula prvi električni teretni brod na svijetu koji je, ironično, prevozio ugljen, energent čije je korištenje dovelo do ozbiljnih klimatskih promjena kakve danas poznajemo. Nadamo se kako prethodno opisani brodovi pogonjeni solarnom energijom i energijom vjetra neće slijediti kineski primjer.
Izvor: ekovjesnik.hr