Unatoč činjenici da su NiMH baterije vrlo sigurne (ili barem sigurnije od Li-ion baterija), proteklih godina su izgubile na popularnosti - jer nisu dovoljno malene ili lagane. Zahvaljujući naporima kemijskog diva BASF, kapacitet NiMH baterija se nedavno udvostručio, a istraživanje bi moglo dovesti i do deseterostrukog povećanja - uz zadržavanje niske cijene
Glavni cilj je izrada takvih baterija za električne i hibridne automobile, koji bi korištenjem jeftinijih baterija i sami značajno pojeftinili. Istraživači BASF-a (nekad poznatog kao Badische Anilin- und Soda-Fabrik) imaju za cilj razviti NiMH baterije za hibridne automobile, koje će koštati svega 146 dolara po kilowatt-satu, što je praktički pola od cijene najjeftinijih litij-ionskih baterija.
S obzirom na kompaktnost i manju masu, Li-ion baterije su zagospodarile elektronikom, ali i električnim vozilima. Usprkos tome, NiMH baterije su ostale vrlo važne u svijetu hibridnih automobila, zbog trajnosti i sigurnosti. Sigurnosni sustavi za Li-ion baterije mogu dodati i do 25 posto cijene, ali i povećati masu za 50-tak posto, piše MIT Tech Review.
NiMH baterije BASF znanstvenici poboljšavaju izmjenama u mikrostrukturi, čime one postaju još trajnije te omogućavaju pohranu 140 wattsati po kilogramu, što je i dalje značajno manje od Li-ion baterija koje pohranjuju do 230 wattsati po kilogramu. No, u računicu valja uzeti i masu sigurnosnih sustava, kao i činjenicu da je dobar dio kapaciteta rezerviran za smanjenje trošenja same strukture baterije. MIT Tech Review piše kako su novije analize pokazale da je iskoristiva pohrana energije u Li-ion baterijama kod električnih automobila tek između 60 i 120 wattsati po kilogramu.
Nakon početnih ohrabrujućih rezultata koji su doveli do dvostrukog povećanja kapaciteta NiMH baterija, istraživači će eksperimentirati s daljim izmjenama u strukturi baterija. Projekcije povećanja kapaciteta od desetak puta navodno nisu nemoguće.
Izvor: tportal.hr