- 05.08.2022
Rimac automobili zajedno sa svojim kineskim partnerom Camel grupom u Kini grade tvornicu električnih motora i baterija vrijednu 158,2 milijuna američkih dolara odnosno gotovo milijardu kuna. Rimac će uložiti pet milijuna eura i znanje te dobiti 40 posto v
Nova tvornica bit će usmjerena isključivo na kinesko tržište.
’Kina nam je važna, jer predstavlja najveće tržište na svijetu za električne automobile, autobuse, kamione i druga prijevozna sredstva te bilježi najveći rast’, rekao je za Poslovni dnevnik Mato Rimac.
Tvornica se gradi u gradu Xiangyangu u centralnoj kineskoj pokrajini Hubei, i podjednako je udaljena, oko tisuću kilometara od tri najvažnije gospodarske točke, Pekinga, Šangaja i Hong Konga. Na širem gradskom području živi pet i pol milijuna ljudi.
’Kina se strateški opredijelila prema električnim vozilima te ima već danas u planu transport potpuno prebaciti na električni pogon pa smo napravili iznimku za kinesko tržište. Tvrtka Rimac Automobili razvoj i proizvodnju za sva ostala svjetska tržišta zadržava u Hrvatskoj’, rekao je Rimac.
Ukupno ulaganje u novu tvornicu vrijedno je 158,2 milijuna dolara ili gotovo milijardu kuna. Rimac Automobili u tome sudjeluju s pet milijuna eura u novcu te sa znanjem i tehnologijom. Ostatak ulaže Camel. Rimac je za to dobio 40 posto udjela u tvornici koju su nazvali, Zhongke Luo Rui Technology Co. U njoj će se proizvoditi pogonske komponente za e-automobile i autobuse.
Na području grada Xiangyanga, prema podacima gradske uprave, u posljednjih pet godina realizirano je investicija u vrijednosti 400 milijardi juana, preračunato je nešto manje od 400 milijardi kuna.
Kina, prema udruzi proizvođača vozila CAAM-a, mjesečno proizvodi dva do tri milijuna vozila od čega pet posto čine e-vozila. U Rimac Automobilima pojašnjavaju da je plan kineske Vlade prijeći u cijelosti na električna vozila. To znači de će se potražnja za električnim motorima, baterijama i drugim sustavima koji se ugrađuju u e-vozila, a što trebaju tamošnji proizvođači, u narednom razdoblju povećati za približno 20 puta. Zasad se, prema podacima CAAM-a, u Kini mjesečno proizvede 110 do 130 tisuća e-vozila, a tvornica motora i baterija, koju grade Rimac i Camel, za početak će imati godišnji kapacitet od 50 tisuća jedinica.
Iz Camel grupe su, također, potvrdili Poslovnom dnevniku, kako će s novom tvornicom ciljati isključivo na kinesko tržište. Rimčev kineski partner najveći je proizvođač baterija u Aziji, a krajem prošle godine u Rimac Automobile uložili su 30 milijuna eura i tako postali drugi najveći diončar. Nedugo nakon toga Rimac je objavio novi model C_Two, prvi komercijalno dostupan osobni automobil s podrškom za autonomnu vožnju razine 4.
Izvor: tportal.hr