Svijet automobila i same automobilske industrije od svojih je početaka do danas doživio mnoge promjene. Tehnologija napreduje iz dana u dan, a samim time mijenjaju se i trendovi. Istražili smo što donosi budućnost i koji su glavni trendovi koji nas očekuj
1. VIRTUALNI SALONI I DIGITALNI IZVORI U PROCESU KUPOVINEPrije 20-ak godina ljudi su imali prilično mali broj informacija o modelu kojeg su namjeravali kupitit. Najlešće se to odnosilo na kakv tekst kojeg su pročitali u automobilskom časopisu nakon kojeg su došli su salon i krenuli tražiti daljenje informacije. Vremena su se promijenila i danas zahvaljujući tehnologijama potencijalni kupac ima velik broj izvora iz kojih se može informirati o modelu, od youtube videa, društvenih mreža pa sve do različitih stranica na kojima vlasnici razmijenjuju svoja iskustva. Kupac tako danas može doći u salon i već unaprijed znati sve detalje o automobilu kojeg namjerava kupiti.
Prema navodima Centric Digitala, kupci prije odlaska u salone u prosjeku traže informacije na 8 ratzličitih internetskih stranica. Situacija je dakle bitno drugačija nego prije, a klasični saloni brzo bi mogli poprimiti drugačiji oblik. Tako je Audi već prije nekoliko godina u Londonu otvorio tzv. "Virtualni salon" u kojem kupac konfigurira svoje vozilo na zaslonu, a sada su otišli i korak dalje pa nude posebne odjele sa virutalnom tehnologijom gdje kupac putem VR tehnologije otkriva nove modele.
Osim Audija, novu tehnologiju vjerojatno će početi koristiti i Mercedes koji je na salonu u Ženevi posjetiteljima ponudio da novu A-klasu "provozaju" putem VR tehnologije. Dakle, kupci dolaze informirani, a tehnologija im omogućuje i dodatne pogodnosti. U SAD-u su neki saloni otišli toliko daleko da su se povezali sa Walmartom u kojem postoje digitalni "kiosci"
na kojima kupci mogu konfigurirati i naručiti svoj model. Naravno, ovakvo što još neko vrijeme ne treba očekivati u Europi (a posebno kod nas), ali činjenica je da će se saloni automobila sve više oslanjati na moderne tehnologije.
2. PRETPLATA UMJESTO VLASNIŠTVAModel pretplate na automobile sve je prisutniji na globalnom tržištu. Prije 10-ak godina vlasništvo nad automobilom smatralo se iznimno važnim, no danas, kada se na tržištu nudi mnoštvo alternativa, sve manji broj ljudi smatra kako oni nužno trebaju biti vlasnici automobila. To su prepoznali proizvođači, pa neki od njih već sada nude model "pretplate". Porsche je u SAD-u krenuo s ovim programom kojeg nazivaju "Porsche Passport", a putem kojeg korisnici mogu voziti 22 različita Porsche modela. U SAD-u ovakav program još nude i Ford, Cadillac i Lincoln.
U Europi je s ovim trendom prvi krenuo Volvo koji u Švedskoj nudi klasični model pretplate. Za iznos od 600 eura mjesečno dobivate novi Volvo XC40 (700 eura za R Design verziju), a u spomenutu cifru uračunati su troškovi registracije, redovnih servisa i osiguranja. Pretplatu će uskoro biti moguće dobiti i na Mercedesove modele. Naime, na salonu u Ženevi objavljeno je kako će Mercedes uskoro ponuditi ovaj model u Njemačkoj. Po zasad nepoznatoj cijeni korisnici će imati na raspolaganju 12 različitih modela.
3. ELEKTRIČNI AUTOMOBILIElektrični automobili više nisu daleka budućnost, već postaju redovita pojava na europskim cestama, a može ih se vidjeti i na domaćim prometnicama. Mi trenutno na maraton testu imamo električni Renault Zoe koji se odlično nosi sa velikim hladnoćama. Na salonu u Ženevi mogli smo se uvjeriti kako su proizvođači ozbiljno krenuli sa predstavljanjem serijskih električnih modela. Hyundai je predstavio serijsku Konu koja s
jednim punjenjem može prevaliti čak 470 kilometara. S obzirom da su SUV modeli sve popularniji a struja predstavlja novi trend, za pretpostaviti je kako će korejski električni gradski SUV biti veliki hit među europskim kupcima. Najveći problem kod nas će svakako biti infrastruktura. Po Zagrebu možete naći punionice, no kada broj električnih vozila poraste one neće biti dovoljne, pa bi se mogli stvarati redovi za punjenje. O infrastrukturi u drugim gradovima da i ne govorimo...
4. AUTONOMNA VOZILAAutonomija. Jedna od riječi koje u posljednje vrijeme sve više čujemo od čelnih ljudi automobilskih kompanija. Elon Musk tvrdi da će autonomna vozila postati normalna pojava na cesti. "Stvar je slična kao sa dizalom. Prije su ljudi upravljali dizalima, a sada je normalna stvar da vam dizalo automatski dolazi na kat na kojem ste ga pozvali.
Ista stvar dogodit će se sa autonomnim automobilima", tvrdi Musk. Za sve nas koji volimo vožnju autonomna vožnja predstavlja pojam koji nas lagano i užasava. Zašto koristiti autonomni sustav vožnje ako volite voziti i vožnja vam predstavlja užitak i aktivnost koja vas opušta? Ipak, sve veći broj automobila dolazi sa autonomnim sustavima koji mogu biti prilično korisni (posebno kod dužih putovanja), no potpuna automatizacija , barem ako pitate zaljubljenike u vožnju, nema smisla.
5. "CAR SHARING" sustaviUber i Lyft (u SAD-u) promijenili su način transporta većine ljudi u velikim gradovima. Jednostvanost korištenja i povoljne cijene ovdje imaju najveću prednost u odnosu na klasično vlasništvo nad automobilom. Istraživanja provedena u SAD-u pokazača su kako mladi ljudi preferiraju koristiti "sharing" sustave poput Ubera umjesto vlasništva nad automobilom. "Mladi ljudi ne žele se obvezati na plaćanje visokih rata kako bi postali vlasnici automobila. U životu su im bitnija iskustva od fizičkih stvari", piše ABC News. Veliki igrači svjesni su ovog problema, pa je tako Mercedes već udružio snage sa Boschom. Prema njihovoj viziji, korisnici će moći naručiti autonomni taksi preko aplikacije na mobitelu. Autonomni Mercedes taksi stiže na zadanu adresu, a korisnik
tada može birati između automatizirane vožnje ili ručnog upravljanja automobilom. Kada završi s vožnjom, automobil samostalno odlazi na sljedeću adresu na koju je pozvan.
Izvor: jutarnji.hr